De ce nu rezista businessurile mici?
Publicat in 01. Feb, 2010 de catre Paul Coman in Mentalitate, Video
Mentalitatea antreprenorului este principalul factor care franeaza sau potenteaza un business. De aceea inainte sa construim o afacere ar trebui sa consolidam fundatia, iar fundatia dragii mei este mentalitatea.
Daca ai probleme cu vizionarea acestui video sau preferi YouTube click aici.




Alex B.
Feb 1st, 2010
Sunt de accord.
Unde exista vointa, totul este posibil. Asadar, poti sa construiesti un business de succes daca vrei cu adevarat acest lucru. Tot ce iti poate sta in cale sunt limitele pe care ti le impui singur, cel mai probabil involuntar. Scapa de limite si apuca-te de treaba!
P.S. Felicitari pentru initiativa. Imi place acest proiect si doresc sa ajut.
Liviu Sav
Feb 2nd, 2010
Imi pare rau ca trebuie din nou sa revin un comentariu critic, dar sper ca la urmatoarele articole sa nu mai fie cazul.
1. Alege-ti cu grija exemplele si argumenteaza-ti corect mesajul.
Nu stiu foarte multe despre masini, dar nu vad ce are functionarea motorului cu cea a becului? Motorul poate sa functioneze impecabil si totusi sa ai probleme electrice la masina.
2. Nu te contrazice singur.
Aminteai de legatura intre cauze si efecte. Sugerezi ca antreprenorii se concentreaza asupra rezolvarii efectelor si sunt de acord cu acest lucru. Insa, tocmai asta faci si tu cand analizezi afacerile mici. Analizezi niste statistici (efecte) si nu mentionezi decat una din cauzele disparitiei IMM-urilor, mentalitatea, adica un factor intern. Mentalitatea este necesara, dar nu suficienta pt o afacere de succes. Vorbesti doar de antreprenoriat, dar nu amintesti nimic de factori externi (legislatie, fiscalitate, concurenta, cercetare-dezvoltare) care pot sa mature intr-o clipa o afacere mica, indiferent ce mentalitate are antreprenorul. Asta nu inseamna ca antreprenorul nu o poate lua din nou de la zero.
3. Esti mult prea teatral.
Gesticulatia, chiar daca este “ca la carte”, studiata si antrenata, este exagerata. Putina moderatie nu ar strica.
Ca sa inchei intr-o nota pozitiva, este un material motivational rezonabil care transmite cateva mesaje utile.
Paul Coman
Feb 2nd, 2010
@Liviu Sav: accept criticile bine intentionate
1. E clar ca daca se aprinde un bec in bord s-ar putea sa nu fie motorul de vina dar cred ca toata lumea a inteles ideea: sa nu incercam sa tratam efectele.
2. Da, analizez niste efecte (statisticile) care imi arata care sunt adevaratele cauze. Nu vad unde este contradictia. Daca mai citesti cateva dintre articolele mele vei intelege convingerea mea ca orice factor extern este filtrat prin reactia noastra la el.
Diferenta intre opiniile noastre este urmatoarea:
- tu analizezi factorii determinanti din perspectivele interni/externi plasandu-i pe acelasi plan (d.p.d.v. al importantei).
- eu analizez factorii determinanti din perspectivele cauze/efecte, psihologia antreprenorului fiind o cauza.
Harvard Business School cred ca a facut studiul care a concluzionat ca antreprenorii de succes au acelasi profil psihologic (care se poate invata).
3. Ai dreptate, trebuie sa fiu mai natural si mesajul va fi mai de impact.
Multumesc mult
Alexandru Dan
Feb 2nd, 2010
Simplu si la obiect! Felicitari Paul, inca un video excelent!
alina
Feb 3rd, 2010
parca ia fi un copil care spune poezia in fata oglinzii.eu stiu ca ai dreptate dar e greu sa-i convingi si pe altii .
Paul Coman
Feb 3rd, 2010
@alina: Nu trebuie sa dovedesc nimanui nimic si nici nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, doar imi spun parerea bazata pe experienta si pe foarte multe carti citite. Cine considera ca este valoroasa parerea mea o ia in considerare, cine nu, nu
Viorel Sirbu
Feb 3rd, 2010
Imi place, e un inceput.Abia astept “maturizarea”.Sunt sigur ca multi avem de invatat de aici.Nu te lasa influentat de criticile negativiste;foloseste-te de ele ca sa te perfectionezi,sa dai ce se cere.Succes!
Cip
Feb 3rd, 2010
E adevarat, sunt de acord cu mesajul din filmulet. Stiam de undeva (nu-mi mai amintesc de unde, s-ar putea sa fie “Funky Business”) o expresie: “O afacere nu poate creste mai mare decat mentalitatea managerului ei.”
Cip
Calin
Feb 3rd, 2010
simpatic, punctul pus pe i.
O provocare interesanta si util pentru vizitatori ar fi sa prezinti si solutia din punctul tau de vedere.
Cum se schimba mentalitatea unui antreprenor?
Cu prietenie,
Calin
Paul Coman
Feb 3rd, 2010
@Viorel Sirbu: multumesc si promit ca voi livra mesajul din ce in ce mai bine. Si alina avea dreptate, livrarea mesajului nu e mai putin importanta decat continutul.
@Cip: am auzit si eu ideea asta. Nu am citit Funky Business dar e pe lista
@Calin: Multumesc frumos
Abordez mai in detaliu aceasta tema in ghidul “Reguli de Prosperitate” care este aproape gata http://twitpic.com/sease
Ank
Feb 3rd, 2010
Te-ai gandit sa vorbesti si despre alegerea domeniului unei afaceri? Eu cred ca multe firme mici dau faliment si din cauza ca antreprenorii isi aleg un domeniu ca, la moment e banos (vezi cazul firmelor imobiliare sau de constructii), nu pentru asta le place sa faca sau se pricep. Eu cred ca atunci cand iti alegi domeniul pe care iti vei dezvolta afacerea trebuie sa fie unul pentru care ai o pasiune, unul pentru care esti dispus cu adevarat sa risti si sa lupti ca sa castigi. Parerea mea
Octavian
Feb 3rd, 2010
Si eu as fi (in continuare) mai degraba critic, desi ai vorbit ceva mai bine ca data trecuta, insa cu mai putin efect.
Mentalitatea? care mentalitate? Eu citisem pe undeva ca ar fi un pic altele cauzele esecului unui startup si ca se si manifesta mai repede (cam doi ani), nefiind nevoie de 10 pentru a se observa asta.
calduramare
Feb 3rd, 2010
Ai dreptate, limitele sunt doar in mintile noastre. Si eu zic acelasi lucru : nu te lua dupa criticile rautacioase, unii asteapta pur si simplu sa le dai mura-n-gura ce si cum sa faca. Adica , sa le spui concret ce afacere sa inceapa, ce domeniu, numere de telefon, locatii, clienti, bugete, eventual si bani ca asta e marea problema. E greu de inteles cum sa poate schimba mentalitatea , mai ales cand vrem o minune, dar nu iesim din casa , dar pretindem ca toata lumea sa ne ajute si sa ne dea. Cuvantul sacrificiu sau risc nu incape in vocabularul multora , ci doar cariera profesionala, pozitie sociala, job, concediu, subalterni, fitze si mofturi. Nu multi ar fi dispusi sa rupa pisica si sa munceasca pentru ei, se limiteaza la fofilatul intr-un birou anost , sperand si visand inutil la minunea care nu va veni.. Dar critica…… Fereste-ma Doamne de ipocriti si de prieteni, ma multumesc cu strainii si cunostintele.
ALEXANDRU
Feb 3rd, 2010
foarte buna si documentata analiza a cauzelor pentru care nu rezista afacerile mici;consider insa ca numai cu cele citite chiar si in foarte multe carti nu se poate obtine o imagine veridica a realitatii lumii afacerilor din ROMANIA mai ales datorita faptului ca piata romineasca este o piata atipica si mai ales consumatorul[clientul]din ROMANIA este un client atipic.Insuficienta si mai ales incompleta analiza a acestora conduce la concluzii eronate,ceia ce conduce,alaturi de alte cauze la moartea afacerilor mici.
Daniela
Feb 3rd, 2010
Multumim pentru noul video .
Dar daca motorul unei afaceri a functionat timp de 13 ani iar acum in criza in care suntem (vorbesc in domeniul materialelor de constructie)degeaba functioneza motorul daca lantul blocajelor firmelor e din ce in ce mai mare atunci cum poti gasi portita de iesire din aceasta criza?
Am redus toate cheltuielile inca de la inceputul crizei dar ne afundam din ce in ce mai greu si nu gasim portita de iesire.
montajprestaf
Feb 3rd, 2010
Buna ziua,
-da teoretic este corect , partea practica este mai greu de aplicat .
-despre antreprenoriat , parerea mea e ca aici lucrurile se despart , cei care merg pe principii corecte si (este foarte greu de stat in picioare cand vrei sa fii corect ) si cei care folosesc principii mai putin corecte . Aici ar fi multe de spus .
Mult succes in continuare .
Paul Coman
Feb 3rd, 2010
@Ank: Ai dreptate, aptitudinile si pasiunea sunt esentiale. Cei despre care vorbesti tu sunt oportunisti, nu antreprenori.
@Octavian: eu am citit urmatoarea statistica pentru SUA: 80% rezista maxim 5 ani iar din cele ramase 80% mai rezista maxim inca 5 ani. In total 4% supravietuiesc. In Romania s-ar putea sa fie diferit insa am FOARTE mare incredere ca diferentele sunt infime.
@calduramare: Multumesc frumos
@ALEXANDRU: Sincer nu am niciun motiv sa cred ca piata romaneasca este atipica. Ideea ca “numai in Romania e posibil sa…” este profund subiectiva si eronata. Am fost sfatuit de nenumarate ori (chiar si de catre clienti care tot au cumparat de la mine) sa nu mai urmez modele americane ca piata romaneasca este diferita… De fiecare data am avut succes cu ele.
@Daniela: trebuie sa cauti variante noi de a vinde produsele. Daca vindeai in magazin incearca vanzari directe. Cauta tu clientii, suna-i si intre-timp reorganizeaza-ti afacerea incat sa ai inspre ce sa tinzi.
@montajprestaf: daca tu esti un om corect dar ai convingerea ca oamenii corecti nu pot avea succes, cate sanse sunt sa ai succes? Asta este un exemplu de problema de mentalitate.
Peter Robert
Feb 3rd, 2010
Desi am activitati online de mai bine de 3 ani, in fiecare zi invat cateceva.M-am inscris si eu la startup academy si pot spun ca doar primele prezentari video m-au facut sa ma simt ca si cum abia acum as incepe afacerile online. Este normal mai ales ca lucrurile se schimba in vermurile noastre cu viteza luminii. important este sa nu ne lasam batuti. Viata in sine ne rezerva multe dezamagiri dar cum munca si afacerile mai ales fac parte din viata, si ele vin cu dezamagiri. Daca nu ne lasam si mergem mai departe invatand din greseli vom culege mai curand sau mai tarziu roadele succesului, nimic nu se compara cu un succes dobandit prin munca inteligenta si perseverenta. Succesul nu se poate dobandi peste noapte sau mai bine spus, cel dobandit peste noapte, este trecator. Nu gasesc un cuvant potrivit pentru aprecierea mea fata de ceea ce faceti Dl. paul Coman dar va sustin si voi recomanda Start Up Academy tuturor prospectilor mei. Doar asa putem avea Un An Nou Fericit Pe Viata! poate veti rade ca am amminti de anul nou acum in februarie………sa analizam putin. La fiecare inceput de an incepem o noua pagina alba din viata, si numai noi suntem cei care scriem pe ea……… asa ca va urez in orice zi a anului Un An Nou Fericit Pe Viata!!!!!!!!!
victor
Feb 3rd, 2010
Buna cear trebui sa facem sau sa stim despre o fundatie solida care sa reziste pe termen lung miai putea da si mie niste exemple daca vrei te rog cu stima
victor
Feb 3rd, 2010
Felicitari Paul
joita
Feb 3rd, 2010
Prezentarea ta de pe video tradeaza faptul ca nu ai condus niciodata o firma, insa ai lansat o tema de dezbatere interesanta “De ce mor firmele mici?”. Cauzele sunt multiple si am sa ma refer la cateva:
-nepriceperea – cand te bazezi pe hazard sau pe priceperea unui angajat care nu are curajul sa faca el afacerea
-lipsa vadului comercial sau promovarea slaba a afacerii
-dezvoltarea afacerii in spatii inchiriate de unde poti fi alungat chiar daca esti un antreprenor bun
-dezvoltarea unidirectionala a afacerii si implicarea fizica in activitate pentru reducerea cheltuielilor. Aici se aplica zicala”cine munceste nu are timp sa castige”.
Mai sunt multe cauze printre care intr-o mica masura mentalitatea si mai mult baza materiala initiala .
Paul Coman
Feb 3rd, 2010
@victor: In scurt timp voi lansa ghidul Reguli de Prosperitate care contine explicatii ample de ce planul psihologic (mentalitatea) este fundatia pe care poti sa cladesti o afacere de succes sau in lipsa careia orice afacere se va darma mai devreme sau mai tarziu. Va contine de asemenea si structura psihologiei care potenteaza cresterea businessului.
@joita: http://www.pizzapacks.ro este firma pe care o conduc de 3 ani. Pana acum 2 ani am condus o alta afacere. Iar in perioada studentiei am desfasurat alta afacere mai putin oficiala (fara firma) dar foarte profitabila.
O sa va spun cu alta ocazie povestea tuturor afacerilor pe care l-am infiintat si condus.
Mihai B.
Feb 3rd, 2010
Este foarte adevarat ce spui, relativ greu de pus in practica insa. Cei care au o gandire “nativa” antreprenoriala, incep si de regula reusesc. Cei care insa nu au avut sansa de a avea o “mentalitate” de business in familie, sau prin apropiere este foarte greu sa sa isi formeze una (mentalitate) “la rece”. Cred ca mentalitatea si atitudinea si in general credinta ca vei reusi le obtii pe masura ce treci la actiune si reussesti sa rezisti tentatiei de a ceda atunci cand esuezi. Cu cat depasesti esecurile inerente cu cat inveti mai mult din ele cu atat iti formezi o atitudine care te va ajuta decisiv sa reusesti.
Mult succes in continuare si nu lua foarte mult in seama sugestiile “sincere”
emanuel
Feb 3rd, 2010
Ideea de baza a unei afaceri este capitalul.Fara un potential capital de pornire la fel ca si in cazul unei masini daca nu are combustibil nu functioneaza asa cum multi au inteles sa isi cumpere masini si sa le tina pe post de falire in fata blocului, doar ca sa se laude cu ele neavand din pacate bani de combustibil Teorie cu toti stim mai multa sau mai putina problema este de mentalitate si de viziunea pe care o ai.Fiecare isi are propiu punct de vedere si fiecare are dreptul la opinie dar parerea mea este in orice tip de afacere conteaza ca punct de pornire sa ai :bani,noroc si curajul de a risca.Multi poate o sa comenteze la cele sus afisate dar s anu uitam un lucru cu toti stim teorie e foarte usor dar numai 10% reusesc sa si aplice aceasta teorie
Costel Balteanu
Feb 3rd, 2010
-Buna seara Dle Paul.Cu permisiunea Dv. as dori sa-mi expun si eu punctul meu de vedere.Cred ca mai intai ar trebui ca noi romanii sa ne uitam un pic mai mult in curtea vecinului, si nu ma refer aici la vecinii Romaniei din punct de vedere geografic, ci la vecinii cu care ne-ar placea sa ne asemanam si in randul carora visam sa ajungem.Am vedea cum acesti vecini desi au standarde de viata mult superioare noua, sunt in stare sa munceasca 10-12 ore pe zi, ba chiar si sase zile pe saptamana.Cred ca nu mai este pentru nimeni un secret ca bunastarea nu vine din cer, si nici ca guvernantii nostri nu au ca prim interes ridicarea nivelului de trai a poporului roman. Asadar dragi romani cred ca ar fi timpul sa constientizam ca doar prin noi insine vom reusi ceva.Bineinteles ca multi din cei ce vor citi aceste randuri nu imi vor da dreptate, dar, acestora le spun inca de la inceput ca nu sufar dupa dreptatea lor, ci chiar cred ca au venit vremurile cand nu mai avem alte sanse, si cand spun acestea ma refer la marea majoritate a poporului muncitor roman.Ce este insa si mai rau la noi romanii, cred eu, este faptul ca au inceput sa se incetateneasca vechile lozinci comuniste ca:”Daca ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim”,”Vezi ca treaba merge struna, bagi bumbac si iese lana”,”Decat sa planga mama mea, mai bin” sa planga mama ta”,”Daca-a murit capra mea, sa moara si capra vecinului”. Cred ca ar trebui ca la 20 ani de democratie sa avem alte lozinci de viata, sa ne gasim alte principii si sa ne stabilim alte idealuri pentru viata.Dar eu cred in intelepciunea poporului roman, si mai cred ca Bunul Dumnezeu inca nu Si-a luat fata de la noi.Mult succes in noul an doresc atat Dv. Dle Paul cat si tuturor romanilor!
Alex
Feb 4th, 2010
Domnule Liviu Sav:
Nu prea stiu eu multe despte afaceri sau anteprenoriat dar cunosc alte domenii.
Din punctul meu de vedere in secolul XXI imaginea conteaza cel mai mult si te rog nu o lua personal dar trebuie sa iti schimbi poza in primul poza. In al doilea rand, ca sa faci anumite afirmatii trebuie sa te documentezi si deabia dupa ce ai citit si te-ai documentat poti trage anumite concluzii sau poti critica pe cineva si in ultimul rand, hai sa fim putin seriosi ca nu suntem in spatele blocului pe banca cu ,,babele” si nu ne punem sa barfim si sa criticam. Daca vrei barfa si critica sunt n siteuri unde iti poti petrece timpul.
victor
Feb 4th, 2010
Tinema la curent te rog cind lansezi gidul REGULI de PROSPERITATE cu stima
!!!!BAFTA !!!
Dumitrache
Feb 4th, 2010
Da este logica treaba, totul se invarte in jurul managementului de calitate, respectiv ISO 9001.
Ideea de a incepe sa faci bani din nimic cand o publicati?
Adrian
Feb 4th, 2010
Cred ca, o comparatie(exemplu) cu fundatia unei case ar fi fost mult mai bine inteleasa si acceptata;casa fiind in postura unei afaceri bune,sanatoase iar fundatia, bine conceputa si executata, in postura mentalitatii-baza(temelia) afacerii.
Felicitari pentru initiativa si mult succes in continuare!
Adrian
Ion
Feb 4th, 2010
Corecte si la obiect, precizarile. Subscriu, vreau doar sa adaug 2 idei:
1-faptul ca afacerile mici nu au viata lunga, nu e in sine, un lucru rau. Cauzele externe cer flexibilitate si e obligatoriu sa ne adaptam continuu. In acest sens, important nu este ca afacerea concreta sa reziste, imporant este ca antreprenorul sa se reorienteze, sa schimbe ceva, chiar sa renunte la o afacere pentru a incepe alta.
2-putini antreprenori folosesc nise si oprtunitati ! o idee generala pentru afaceri este utilizarea imensului potential cuprins in inventiile brevetate si neaplicate. In general, inventatorii nu sunt si buni antreprenori, de aceea este de dorit ca antreprenorii care cauta nise, sa se orienteze ei spre acest domeniu.
Kerekes
Feb 4th, 2010
Parerea mea este ca Paul a citit si a studiat business si nu actorie !
Nu trebuie sa fii Florin Piersic sa poti transmite un mesaj.
Este un lucru bun sa incerci sa ajuti si pe altii .
Mesajul este bun, trebuie inteles si merita ascultat.
Paul continua te rog sa faci aceste prezentari deoarece sunt BENEFICE.
Chiar daca noi romanii “stim tot” nu ne strica o “recapitulare” a ceea ce nu am stiut nici o data (unii din noi).
Daniel
Feb 4th, 2010
Ca sa stii si tu niste adevaruri:
1. Romania are de 5 ori mai multi agenti secreti decat faimosul MI5 brtanic!!!!
2. Majoritatea acestor agenti sub ACOPERIRE, ca oameni de afaceri.
3. Este practic imposibil ca un tanar intreprinzator, oricat de capabil ar fi el, a concureze cu serviciile secrete acoperite, deoarece acestora li se asigura clientela si rulajul din fonduri de la stat. Au comenzi, indiferent de criza.
4. Pe langa serviciile secrete romanesti, mai exista si vreo 50-100 de servicii secrete straine, care la randul lor lucreaza TOT SUB ACOPERIRE COMERICALA. In mii de firme din intreaga tzara, unele off-shore etc.
5. Mentalitatea celui care porneste o firma fara sa aiba un spate UNDEVA, intr-un serviciu secret, e FARA NICI O IMPORTANTA.
6. Exista intr-adevar cateva genii, care reusesc totusi sa supravietuiasca pe piata, fara ca insa sa se dezvolte, daca nu se lasa racolati de ss…
OFER 1000 EURO PREMIU celui care demonstreaza, cu argumente clare, contrariul.
irina
Feb 4th, 2010
Salut Daniel, nu e neaparat nevoie sa fii agent secret ca sa reusesti in afaceri
, eu lucrez intr-o firma IT inca de la infiintarea ei, iar cei care au infiintat firma mi-au fost colegi la locul de munca anterior firmei la care lucrez acum. Nu sunt agenti secreti, nu au nici un fel de culoare politica, si sunt pe piata de aprox 9 ani (anul asta in dec implinesc 9 ani). Clientii sunt formati din 70& pers fizice si restul pers juridice din care 10% sunt instit de stat! In instit de stat “am intrat” prin castigarea licitatiilor (unde e batalie mare pt un castig extrem de mic) si prin profesionalismul si seriozitatea noastra! Spatele ne este asigurat de experienta noastra, si de ceea ce oferim!
irina
Feb 4th, 2010
… si sunt alte multe exemple!
Bafta!
Kerekes
Feb 4th, 2010
Corect Irina.
Este nevoie de un storry care iti vinde businessul daca nu esti cunoscut, sau daca e franchiza storry-ul e gata facut pentru tine si tu trebuie doar sa lucrezi.
ALEXANDRU
Feb 4th, 2010
Am o afacere cu vinzarea.intretinerea si repararea utilajelor agricole pentru micii proprietari de terenuri agricole-vezi http://www.sagisomega.ro-si pot sustine faptul ca nu se aplica proverbul cu omul gospodar care isi face vara sanie si iarna car,ci se alearga sa se cumpere utilajele in momentul cind e nevoie urgenta de ele.In legatura cu capra,proverbul s-a schimbat,in sensul”sa moara vecinul sa-i iau capra.
O STRATEGIE BUNA ESTE DEZVOLTAREA DE AFACERI IN CEL PUTIN TREI DOMENII,ASTFEL INCIT,DACA ORICARE INTRA IN DECLIN SAU SE DERULEAZA MAI SLAB IN ANUMITE PERIOADE,SA PUTEM ACTIONA ASUPRA CELORLALTE DOMENII PENTRU A DEPASI PERIOADELE DIFICILE.DE ASEMENEA,ESTE IMPORTANT CA ,PE LINGA ASPECTUL C
OMERCIAL AL ACTIVITATII SA DEZVOLTAM PRESTARILE DE SERVICII,DOMENIU IN CARE CONSIDER CA ESTE LOC PENTRU FIECARE.ALEXANDRU
CornelI
Feb 5th, 2010
Salut Paul, tin sa te salut si sa afirm ca e un video f ok ! Asa cum mentionai si tu in acesta, Mentalitatea este cea mai Importanta, si vreau sa il contrazic pe LivSa el mentioneaza de reglementari si legi
acestea sunt respectate pe parcurs, nu poti respecta in Romania in totalitate legiile-dar pe parcurs inveti,te dezvolti si respecti,cea mai importanta e mentalitatea cu care pleci la drum , odata cu reusita vin banii , si multe alte lucruri- benefice vitale pentru afacerea in sine. Cu respect C.I -CEO B.D.Grup
violeta
Feb 5th, 2010
Va multumesc tie si echipei tale pentru informatii. Imi pare rau pentru comentariile rautacioase, as vrea ca initiativa voastra sa fie unanim incurajata.
Pentru cei care nu inteleg, vreau sa specific ca informatiile de aici nu se pretinde ca sunt concluzii in domeniu, ele trebuie luate ca pure informatii, filtrate de catre fiecare dintre noi si, cu siguranta, fiecare vom inchide site- ul mai imbogatiti.
Catalin Alexe
Feb 6th, 2010
Ce dragut!
Paul Coman livreaza un material prin care sa ii incurajeze si sa ii ajute si pe altii sa aiba succes si apoi vin unii, nu dau nume dar ii gasiti ma sus, sa descurajeze. Ba ca te da proprietarul afara, ba ca nu ne da cineva un sfat concret, sau poate un pont (a se citi para malaiata), ba ca a uitat Paul Coman de factorii externi. Asta a fost cea mai tare! Pai tocmai asta e toata poanta!
Paul Coman ignora in mod intentionat factorii externi pentru ca oricum nu ii poate controla. Se adapteaza la acesti factori externi si se concentreaza pe ceea ce poate el controla. Adica felul in care gandeste si actioneaza.
Succes Paul !
Dan
Feb 6th, 2010
Salut ! Nimeni nu e perfect si, cand vine vorba sa criticam, ne pricepem de minune cu totii. Mai greu este sa iesi in fata(chiar si intr-un clip pe net) si sa vorbesti. Unii ar putea crede despre tine Paul ca nu esti cel mai mare expert din lume. Eu folosesc tot ce spui tu in aceste clipuri in seminariile mele. Surprizele nu au intarziat sa apara. Oamenii din echipa mea au devenit mai responsabili, au mai multa incredere in mine, eu am mai multa incredere in mine si asta nu e tot. Sunt oameni care datorita sfaturilor tale “necompetente” au dobandit curajul sa inceapa propria afacere chiar acum pe timp de criza si altii care si-au sporit performantele. Tine-o tot asa ! Noi suntem cu ochii pe tine.
DoN
Feb 10th, 2010
Felicitari Paul!
Cum am mai vb de la bun inceput ne potrivim aproape perfect in gindire.
Din aceashi cauza te si urmaresc.
Vad ca progresezi pe zi ce trece dar paraca esti prea “moale”…Prea vrei sa ii multumeshti pe toti. NU¿?
Cine nu vede in mesajele tale esentza ce mai cauta aici¿?
Totul incepe si se termina in creierul uman!
Si eu am tot pus-o si intors-o pe multe parti si pina la urma macar am ajuns la o concluzie propie si originala:
Orice persoana ajunge pina unde il duce mintea!
Eu cred ca prin asta am concretat destul de corect vasta tema a mentalitatii, despre care sar putea vb mult si bine.
ana
Feb 16th, 2010
Buna Paul,
nu am apucat sa citesc toate comentariile dar cel pare l-a postat “Liviu Sav” mi-a atras atentia implicit raspunsul tau.
parerea mea este ca omenii din principiu sunt diferiti deci si gandirea este diferita ( adica plus si simplu ca vedem lucriurile dintr-un alt unghi)
singura mea critica este :
Fii mai concis/ ‘scurt si la obiect’ cum se spune pe romaneste
Eu sunt una din persoanele care “se plictiseste repede” si trebuie sa fie mereu in “miscare” daca ma intelegi ….
este al 2lea video pe il vad, primul l-am vazut din greseala cand am dat un search pe google ( prima mea impresia a fost hai frate altu care vb mult si incearca sa-mi spuna tot felu de pledori pe care le gasim pe toate drumurile …
ehh acum mai exact azi am primit link-ul pe pe mail de la o cunostiinta ti-am citit posturile si am mai vizionat un video… dabea acum am prins ideea ( si asta nu ca sunt yo mai batuta in cap) … ce pot spune dap e buna ideea mi se pare ff ok ceea ce incerci tu sa faci aici dar fii mai la obiect
parea mea!
Daniel
Feb 17th, 2010
Buna Paul,
Ma bucur sa te revad prin intermediul materialului video. Am citit si cate ceva din ce au postat vizitatorii de pana acum, e drept, mai ales in contextul actual cu o gandire pozitiva, daca nu reusesti mare lucru te ajuta macar sa nu cedezi, important este sa mergi inainte chiar si cu mici pierderi. Pentru toti cei care acum derulam mici afaceri, criza ne va maturiza iar in viitor vom deveni mai temperati in a cheltuii mai mult decat producem. Poate ajuta cuiva povestea ,,bietului lustrangiu,, o gasiti pe acest link http://www.media-land.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=1
Cip
Feb 17th, 2010
@ana: tu o sa fii maxim fericita cand vom fi toti, sau majoritatea, capabili de telepatie. atunci, o sa ai imaginea din mintea cuiva, pe de-a-ntregul, intr-o secunda si in mintea ta. Si, cel mai important, fara erori.
N-ai cum sa exprimi ceva complex, in cuvinte simple. Risti sa cazi in superficialitate.
Succes in toate!
Roxy
Feb 25th, 2010
Hey Paul, este ok sa gesticulezi atunci cand prezinti ceva, asta arata ca te implici foarte mult in mesajul pe care il transmiti. Este adevarat ca gesticulatia ta este bogata
, dar este caracteristica temperamentului tau care denota o stare emotional- afectiva (buna dispozitie), inflacarare pentru o idee sau o cauza, vadind totodata tendinta de a-i antrena, de a-i castiga si pe cei din jur la cauza respectiva etc.
Calin Donca
Feb 26th, 2010
Felicitari pentru acest proiect minunat si felicitari pentru ceea ce esti si vei deveni mergand pe drumul pe care ai pornit!
Si inca ceva… doresc cei 1000 euro premiu dati de @daniel! (daca mai exista sau daca ii are…)
Corneliu
Mar 18th, 2010
Paul, e bine ce faci. Tine-o tot asa, si vei capata tot mai multi critici, dar tu vei prospera. Are tatal meu o vorba: “In pomul fara roade nu da nimeni cu prajina”.
Eu am inteles foarte clar mesajul din inregistrarea video si sunt foarte de acord cu el, si mi s-a parut ca esti destul de convingator. Mai ales, puterea de convingere cred ca iti vine din modul in care VAD cum reactionezi pozitiv la criticile negative. Si cand vad cum reactionezi in relatie cu noi, comentatorii, imi vine sa mai vizualizez inca o data filmuletul, tocmai pentru ca aplici ceea ce spui: mentalitatea conteaza si modul de abordare a situatiei.
Sunt absolut sigur ca iti vine sa rupi in dinti pe cate vreunul care nu stie decat sa dea cu bâta, pentru ca esti om si nimanui nu-i place sa fie criticat; totusi gasesti puterea de a face fata cu brio reactiilor negative. I think this is all about, cum zic americanii.
Multumesc din suflet ca iti etalezi gandirea optimista, pozitiva si incurajatoare in Romani-uta noastra draga. Eu n-am platit nimic pentru a intra pe site-ul tau, sa citesc niste informatii pozitive in limba materna, si tocmai de aceea cred ca iti sunt dator. Sper sa ma revansez.
Vali Zamfir
Mar 31st, 2010
Sunt perfect de acord cu tine Paul ca mentalitatea este factorul principal care determina succesul unei afaceri. Majoritatea oamenilor refuza sa ia responsabilitatea totala pt ceea ce fac si dau vina pe factorii externi. Daca ai mentalitatea pusa la punct stii ca pt a avea succes va trebui sa studiezi continuu. Erick Hoffer spunea:”In vremuri de schimbare cei care invata continuu vor mosteni pamantul,adica vor fi fericiti, sanatosi si prosperi, in timp ce cei “educati” se vor gasi perfect echipati pentru o lume care nu mai exista”.Daca vei fi un student pe viata, vei stii ce afacere sa pornesti, de unde sa iei informatiile de care ai nevoie, cum sa imbunatatesti anumite lucruri in afacerea ta si toate lucrurile astea externe. Dar daca tu ca si antreprenor nu intelegi fundamentele si principiile care conduc catre succes poti sa ai toti banii din lume, oportunitatile si oamenii de care ai nevoie pt ca tot vei esua pe termen lung pt ca vei avea anumite convingeri limitative care te vor tine sa reusesti sau pe unii chiar sa porneasca de genul”iti trebuie bani ca sa faci bani”, “ai nevoie de noroc” sau altele spuse de ceilalti mai sus, aia cu serviciile secrete chiar a fost tare:)). normal ca daca ai mentalitatea varza vei atrage astfel de lucruri in viata ta.
Atunci cand pornesti o afacere, dupa ce tu ca persoana esti bine pus la punct d.p.d.v mental totusi trebuie sa tii cont in primul rand de urmatori 3 factori:
1.Sa stii ceea ce doreste si are nevoie piata ta , si apoi sa oferi cu adevarat valoare.
2.Sa-ti dezvolti afacerea bazandu-te pe talentele tale dezvoltate , adica facand ceea ce iti place, pt ca daca nu este placere este durere, iar oameni fug de durere , ceea ce inseamna ca nu vei continua pe termen lung pt ca vei ramane fara timp sau fara talent.
3. Sa-ti imbunatatesti continuu produsele/servicille.
Succesul înseamna matematica pura si simpla - Concediaza-ti seful!
Apr 15th, 2010
[...] date statistice care atesta faptul ca peste 90% din start-up-urile antreprenoriale (afacerile noi) esueaza în primii 3 ani si doar 5% din acestea supravietuiesc mai mult de 5 [...]
cipri.acces
Jan 21st, 2011
Sincer iti multumesc pt Reguli de prosperitate. Referitor la video,mintea umana este factorul decisiv in succesul unei afaceri. Daca este criza economica nu poti sa ai in continuare succes daca nu iti schimbi convingerile…mereu se vor gasi cai noi de succses
b.Marian victor
Sep 11th, 2011
Aveti dreptate , tot ceea ce facem este ca ne-am gandit la acest lucru , mi-a trebuit mult timp sa inteleg acest lucru .
am inteles acest lucru doar dupa ce am slabit 30 kg , si ma intrebam oare ce am facut de am reusit , care a fost factorul principal , ce ma facut sa fac acest lucru , multe persoane se lasa balta .
Acest lucru este testat de mine functioneaza , chiar daca multe persoane nu cred pe mine nu ma intereseaza o pot dovedii ceea ce sunt acum .
asa ca imbunatatesteti mentalitatea , gadtiti pozitivi fiti la fel